FAQ – najczęściej zadawane pytania

Ślub odbędzie się poza Olsztynem. Jak wygląda kwestia dojazdu?

Wożenie mnie w ślad za Wami absolutnie nie jest kwestią, którą będziecie się zajmować. Jestem zmotoryzowany, umiem posługiwać się mapą (a nawet GPSem 😉 więc we właściwe miejsca trafiam bez problemów i na czas. Mój samochód wciąż uparcie domaga się benzyny, samo powietrze mu nie wystarcza. Więc przy wyjazdach na odległości większe niż 100 km od Olsztyna, proszę o zwrot kosztów transportu w wysokości 1zł/km wg przejechanej trasy. Natomiast powyżej 100 km oraz proszę o zorganizowanie i opłacenie noclegu. W promieniu 100 km od Olsztyna docieram bez dodatkowych opłat.

Kto wybiera miejsce i czas pleneru?

Tak naprawdę chodzi o Wasze najszczególniejsze chwile, ja tylko pomagam je piękniej zapamiętać. Czas i miejsce pleneru ustalamy wspólnie (zgrywając kalendarze i synchronizując zegarki ;), ja służę tu swoim doświadczeniem i propozycjami – w końcu ta sesja ma oddać Waszą wspólną magię. Optymalnym terminem na dłuższy plener jest kilka dni przed lub po ślubie. Często zdarza się, że pełna sesja odbywa się w dniu ślubu, proponuję wtedy godzinę między przygotowaniami a błogosławieństwem i ślubem. Zawsze mam szeroko otwarte oczy na ciekawe lokalizacje plenerów, idealne są romantyczne łąki, pola, klimatyczne stare budynki, sady z drzewami owocowymi, jeziora. Staram się, aby miejsca były dopasowane do aktualnej pory roku i rytmu życia przyrody. Jeśli macie jakieś swoje ulubione/wymarzone miejsca, możemy się postarać je wykorzystać.

A co z plenerem jeśli pogoda jest naprawdę okropna?

Jeśli niebo jest mrocznie zachmurzone i kłębią się burzowe chmury. Zmagają się z ostatnimi promieniami słońca– to wspaniale, fantastycznie wyjdą na zdjęciach! Jeśli jednak pada i jest zimno, a Wy nie macie ochoty moknąć w deszczu (chociaż to też byłoby ciekawe), nie martwcie się – przełożymy sesję na inny termin. Jednym wyjątkiem od tej reguły jest sesja plenerowa w dniu ślubu lub z dala od Olsztyna. Jej przełożenie będzie wiązać się z koniecznością ponownego dojazdu, co niestety oznacza dodatkowe koszty.

Nie chcemy aby nasze zdjęcia ukazały się na blogu, jest taka możliwość?

Ze smutkiem przyjmuję, jeśli nie chcecie się pochwalić reszcie świata swoimi przepięknymi fotografiami, jednak możemy ich nie publikować na blogu. Bardzo lubię dzielić się moimi zdjęciami, jeśli jednak cenicie sobie prywatność. Wystarczy że nie wyrazicie w umowie zgody na publikację wizerunku, a Wasze zdjęcia nigdy nie zostaną upublicznione.

Po jakim czasie otrzymamy zdjęcia i albumy?

Średnio jest to 1-2 miesiące. Wszystko zależy od wybranego przez Was pakietu, ilości odbitek, rodzaju i ilości albumów. Jednak już w 2 tygodnie po weselu na wirtualnym serwerze fotolabu znajdziecie wstępnie obrobione i przebrane zdjęcia, które Wasi goście będą mogli wywołać sobie on-line i odbitki otrzymać wprost do domu. Pozostały materiał poddany w pełni profesjonalnej obróbce wraz z albumami otrzymacie do 14 dni roboczych od akceptacji fotoalbumów.

Co znajduje się na płytach DVD?

Na jednej płycie znajdziecie zdjęcia dużej rozdzielczości, z których możecie wykonać odbitki (nawet dużego formatu), a na drugiej płycie znajdują się pomniejszone zdjęcia z logo do umieszczenia na www i w serwisach społecznościowych.

Czy wszystkie zdjęcia na DVD są obrabiane komputerowo?

Każde zdjęcie, które dostaniecie ode mnie, przechodzi proces dopasowania kolorystyki, kontrastu, ostrości itd. Zdjęcia, które znajdą się w albumie, dodatkowo poddawane są delikatnemu retuszowi, bo to przecież mają być piękne wspomnienia, a nie dokumentacja 😉

Czy mam wpływ na to co znajduje się w albumie?

W fotoalbumie standardowo znajduje się 20 stron czyli 10 rozkładówek. Z wybranych przez Was zdjęć projektowane jest o kilka więcej rozkładówek, z których wybieracie te które Wam się podobają najbardziej. A może być ich więcej niż 10. W przypadku albumów tradycyjnych to też Wy wybieracie zdjęcia, które mają się w nim znaleźć.

Bardzo się nam podoba album, czy możemy zamówić dodatkowe?

Ależ oczywiście! Dodatkowo poinformuję Was o aktualnych promocjach, a takowe są 😀

Mam jeszcze kilka pytań, czy możemy się spotkać?

Zapraszam serdecznie do siebie na kawę, gdzie pokażę Wam przykładowe albumy i fotoalbumy. Jeśli będzie taka wola wybrany cały materiał z sesji. I odpowiem na wszystkie Wasze pytania.

Jak wygląda kwestia rezerwacji terminu i płatności?

Przede wszystkim bardzo proszę najpierw o kontakt – musimy sprawdzić, czy interesujący Was termin jest wolny. Kiedy będziecie już blisko podjęcia decyzji o naszej współpracy, poproście mnie o wstępną rezerwację terminu i umówimy się na spotkanie. Na nim ustalimy szczegóły Waszego ślubu i moich fotografii, a kiedy podpiszemy umowę, zawarty w niej będzie termin wpłaty zaliczki – zazwyczaj termin wynosi 7 dni, a kwota zaliczki stanowi ok. 35% wartości całej umowy. Po wpłacie zaliczki, termin jest dla Was ostatecznie zarezerwowany. Pozostałą kwotę zapłacicie pod koniec mojej obecności na Waszym weselu. Spokojnie – jeśli będziecie chcieli grubszy album czy dodatkowe 140 albumików dla wszystkich gości czy też inaczej poszerzyć zakres umowy, będzie to absolutnie możliwe. A zapłatę za dodatkowe zamówienia ustalimy na odpowiednio przyjaznym poziomie i w odpowiednio przyjaznym czasie

.

Zarezerwowaliśmy wstępnie termin, jednak potrzebujemy odrobinę więcej czasu na decyzję, co wtedy?

Muszę przyznać, że wtedy nie czekam cierpliwie –dzwonię do Was co jakiś (krótki 😉 czas i staram się rozjaśnić wszystkie wątpliwości. Jeśli inna para będzie chciała dokonać rezerwacji na ten sam termin. Będę musiał wydobyć z Was decyzję, bo oni też przygotowują TEN JEDYNY wymarzony dzień. Zapraszam serdecznie do siebie na kawę, gdzie pokażę Wam przykładowe albumy i fotoalbumy. A jeśli będzie taka wola wybrany cały materiał z sesji. I odpowiem na wszystkie Wasze pytania.

Musimy zmienić termin wesela, a mamy podpisaną umowę, co wtedy?!

Kiedy ludzie zapraszają mnie do swojego życia, żebym uwiecznił ich niemal najintymniejsze chwile przy ołtarzu, czuję z nimi dość bliski związek i nie obchodzi mnie, czy to profesjonalne, czy nie. Dlatego w takich kryzysowych sytuacjach staram się po ludzku pomóc i jeśli to tylko możliwe (jest wolny nowy termin) zmieniamy umowę w zakresie daty wydarzenia.

Marzą nam się pozowane zdjęcia z gośćmi, nie tylko reportażowe, czy to możliwe?

Tylko niemożliwe jest niemożliwe 😉 oczywiście, że mogą być pozówki – na oficjalnie czyli na neutralnym tle, na wesoło czyli np. w krzywej ramie, na showbiz (przy Waszej współpracy) czyli na rodzaju ścianki i z czerwonym dywanem, na… jakkolwiek będziecie chcieli i uda nam się zgromadzić do tego gadżety (np. na dziś mam do zaoferowania fotki w stroju pluszowego misia, dostępne dla kobiet drobnej budowy i wzroście do ok. 160 cm ;).

Czy fotograf dużo pije na weselu?

Tak, dużo, nawet bardzo dużo, 5 do 10 litrów – wody, soków, napojów chłodzących oraz wszystkiego mokrego i bezalkoholowego. Moja praca ma drugie oblicze – to autosauna połączona z fitnessem, treningiem siłowym i wytrzymałościowym 😉